Сега ще си изнеса доводите и мнението и да направим едно малко сравнение и да преценим дали съм прав или бъркам.
Така почвам поред расите от към с най- слаби бонуси, а може би и като изцяло най-слаба раса, както сигурно и в енциклопедията имат същото на предвид, щом и подредбата е същата. Примерите ще ги давам с максималните нива на сградите и единиците!!
ДЕМОНИ
1-ви бонус: Ускорен добив на камъните, което не е лош бонус. Така те добиват 44 камъка/час при 22 камъка/час при останалите раси.(100% или два пъти повече)
2-ри бонус: Наемниците (демонеси) имат по- голяма разрушителна сила. Нанася м/у 11-13 щети, а останалите 7-9. Разрових се да видя дали не се произвеждат и по- бързо от другите, но нито в описанието на единицата, нито на сградата им (погледнах и съкланник) не пишеше.
3-ти бонус: Заговорничи с тъмните елфи за завземането на властта в Империята за всички времена.

Не видях някакви други бонуси да получава поне според енциклопедията този уникален замък!! Ако съм пропуснал бонус моля да ме извините и да го споделите, но до тогава мнението ми за тази раса е пълна мизерия.
ТЪМНИ ЕЛФИ
1-ви бонус: Ускорен добив на дърво. Добиват 33 гора/час при 22 гора/час от Рицарите и Демоните, но по- малко от Елфите, които добиват 44 гора/час. Не им е голяма разликата на дърводобива м/у расите и да може да се каже, че не е кой знае като бонус спрямо всички.
2-ри бонус: Ускорен добив на желязо и като им вида максимума на час ми става смешно. Така тъмните елфи добиват скромните 24 желязо/час от колкото останалите раси едвам завързващи двата края с целите 12 желязо/час. Тука явно са смятани, че ако железните рудници не се намират в селищата, а зад стените (няма как да стане), така че да им добавим на расите +2 отгоре на час да се радват. Ако в селището на градът да кажем, че има 3 железни рудника на максимално ниво 3х24 = 72 + 30% бонус на селището се получава около 93-94 желязо/час, което не е толкова зле да има от къде да ти капи. До сега не съм чул някой съкланниците ми от другите раси да се оплачи от липса на желязо за сметка на другите ресурси. Значи и този бонус горе долу е приравнен, щом им стига на останалите раси.
3-ти бонус: Магьосниците намалят с повече поврежданията от кули. Първият добър бонус за сега. Те намалят с 60 поврежданията на обикновените и магически кули, където си е наистина доста в сравнение на останалите раси където техните магьосници свалят с 20 пораженията. Към бонуса на магьосниците може да получим още един при положение, че знаете какви са тези приятелски отношения с Демоните. Та не сме ли, като ние сме расите от тъмната фракция борещи се с/у светлата фракция и заговорничейки да как да завземат властта в Империята за вечни времена. След създаването на приятелски отношения с някой от расата на демоните и сключите съюз, магьосниците ти ще се произвеждат за 5 часа/300 минути единия, а не както при останалите три раси за 10 часа/600 минути единия. Наистина доста добър бонус помагащ с/у нападения на чужди владения.
Като играч случайно избрал си се с тази раса мога да кажа, че ако не беше 3-тия бонус, мнението ми за расата щеше да бъде като тази на Демоните.
ЕЛФИТЕ
1-ви бонус: Ускорен добив на дърво. Тука бонуса е същия, както при тъмните елфи. Така елфите добиват 44 дърво/час, тъмните елфи 33 дърво/час и по 22 дърво/час при останалите две раси. Поне, дървото като повече изискващ се за строежа на сградите от камъните, а и освен в градовете другаде не може да се добива, както камъните от рудниците, на мен този бонус повече ми допада от този на Демоните за камъни.
2-ри бонус: Лечителите възкрасяват по 4-ри персонажа след боя, а останалите раси по 3. Заради този бонус на Елфите, расата им може би си поделя 2-рото място с "тъмните им братя" и дори леко пред тях да застанат и да бетонират на последно място по бонуси Демоните. (Лично мнение) Дърветата според мен са малко по- необходими от камъните, всеки знае, че колкото повече лечители, толкова по- малко жертви, а и са най- скъпата единица.
3-ти бонус: В приятелски отношения с рицарите. Също, както при Демоните не можах да намеря друг и затова им слагам символичен, да не останат ощетени.
РИЦАРИ - РАСАТА НА БОНУСИТЕ !!!
1-ви бонус: Ускорен добив на злато. В градовете злато се придобива единствено от дюкяните и тъй като рицарите били златолюбци, техните дюкяни добиват по 66 злато/час, а не както останалите 22 злато/час. Тука се посочва кой е шефа и върти парите, а не като останалите раси да копаят в мините за камъни и желязо и да цепят, като ненормални дърва и накрая да взимат по- малко пари и приблизително еднакво от другите ресурси.
2-ри бонус: Увеличен капацитета на товара на носачите. Тука идва следващия нагъл бонус!! Докерите им прибират двойно повече ресурси от другите раси т.е. товара им събира 100 ресурса при товаримост 50 от останалите три раси. И какво става сега??? Не стига, че правят повече пари, ами и мулетата им носят повече! Това ще рече, че останалите раси с по- малките доходи трябва да произвеждаме двойно повече носачи и да им плащат допълнително за заплати!! Получи се нещо такова.. ПОЛУЧАВАШ ПОВЕЧЕ ПАРИ, ПЛАЩАШ ПО- МАЛКО ЗА ЗАПЛАТИ, НОСАЧИТЕ ТИ НОСЯТ ЗА ДВАМА И ПО- МАЛКО ЖЕРТВИ ДАВАТ!!! Ако това ви се струва справедливо, добре но да видим следващия бонус.
3-ти бонус: Увеличаване капацитета на складовете. Та не стига, че повече пари взимат и по- малко плащат, но сега и капацитета на складовете е по- голям!! Добре нека да имат по- големи складове. Колко ще са по- големи от на другите раси, все пак трябва да са уравновесени? Тъй като за ъпгрейдването на склада до 6-то и 7-мо ниво искат ЧП, аз ще коментирам за 5-то ниво складове. Поглеждаме и какво да видим капаците та им на 5-то ниво е 70 000, а за другите 35 000 и започваш да се чудиш дали е възможно след предишните два бонуса и да получат и двойно по- големи складове. При вдигане на науката за "разширяване на складове" до 5-то ниво и вече капацитет от 70 000, ощетените раси леко започват да усещат наличието на складовете , до момента в който се върнем при бонусопомазаната раса и забележим, че техния е вече 140 000, два пъти над техния!! И докато 3 раси се чудят, коя сграда могат да я прежалят и на нейно място да издигнат следващия склад, Рицарите вече са издигнали няколко сейфа, като на чичо Скрудж пълни с екстра добива на злато, като истински банкери могат да си позволят да играят на аукциона с крупните суми, защото нямат грижата да разпределят ресурси из градовете си за да освободят място за огромното количество злато, които ще платят за спечелените в аукциона скъпоценни перли. И докато еднитв се мъчат как да си разпределят ресурса, че заради недостиг на складове им се прахосва, позлатените си дърпат напред в играта. И за капак, защото не им стигат тези бонусчета получават и 4-ти, макар някой да нямат и 3-ти!!
4-ти бонус Ускорен добив на жито. Тоя бонус вече е черешката на бонусопомазването!! Пак да вземем, че в селото имаме налични 3 мелници, от които НАГЛАТА РАСА произвежда по 3х27= 81 жито/час + 30% бонус от селото, което прави около 105 жито/час, а останалите бачкаторски раси от простолюдието произвеждат 3х18= 54 жито/час + 30% прави около 70 жито/час. И сега, като вече има жито за основно консумиращите го лечители им заспа цялата игра.
Съжалявам за дългият роман, който цяла вечер съчинявах. Гледах да не се отплесвам много с използването на цветущи и пикантни епитети, но все пак ги има. Знам, че сигурно няма да се фиксират бонусите на златните рицарчета или другите раси да бъдат изравнени спрямо тях, но поне си излях недоволството и мнението за нередност, която аз виждам.
Надявам се да не съм ви отегчил и поне малко да сте се забавлявали, докато сте чели негодуванията ми спрямо неравностойността на рицарите спрямо останалите две раси, ако изобщо броим тотално ощетените Демони.
Ще ви бъда благодарен, ако и вие споделите вашите наблюдения и мнения за наредените Рицари и да ме поправите, ако някъде съм се се объркал. И моля без да ме нападате и обиждате. Това е моето мнение и наблюдение спрямо расите. Приятен ден ви желая.
